یهودپژوهی ، يهودشناسي ، يهود و رسانه ، يهود و فرقه ها

 ميدان معبد در قلب سالت ليک سيتی (Salt Lake City)٬  مرکز ايالت يوتا ٬ قرار گرفته است . اين مکان مرکز دينی ٬ فرهنگي و اجرائي فرقه ي مرمون مي باشد.اين ده جريب زمين٬ زيربناي ساختمان هائي چون يک معبد٬ يک پرستشگاه با سقف گنبدي ٬ چند ساختمان ديگر و تعدادي بقعه و بناي ياد بود است.ممکن است اين مکان مقدس و اخلاقي به نظر برسد ولي نگاهي دقيق تر به اين بناها وجود نمادهاي رمزي٬ الحادي و ماسوني را آشکار مي سازد. بررسي هاي بيشتر در باب اين مسائل تنها به مناقشات درباره ي مرمونسيم (Mormonism) دامن زده و حقيقت  خداي واقعي آن را آشکار مي سازد.

وهم انگيز است . . .



ادامه مطلب...
تاریخ: 25 / 7 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

 مقدمه :

از زندگی نامه "کارلوس کاستاندا" (Carlos Castaneda) که بگذریم , او در سال 1951 به آمریکا مهاجرت کرد و چهار سال بعد در دانشگاه لوس آنجلس با هدف تحصیل در رشته روانشناسی ثبت نام نمود. سپس در 1959 عقیده خود را عوض کرده و در رشته مردم‌شناسی به تحصیل ادامه داد .



ادامه مطلب...
تاریخ: 8 / 8 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

 از جمله عرفان‏هاى نوظهور در كشور، عرفان سرخپوستى است كه از آن به عرفان ساحرى هم ياد مى‏شود. در دهه اخير كتابهايى با نام اين مسلك در كشورترجمه و چاپ گرديد. موسس اين جريان «كارلوس كاستاندا» است كه 12 كتاب از وى به فارسى موجود است.



ادامه مطلب...
تاریخ: 8 / 8 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 70
بازدید کل : 12302
تعداد مطالب : 313
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1